الأحد، 13 يناير 2013

أنا حـــــــــــــــواء ...////

أنا حواء ومن غيرى تعيش بكل أوطانك

أنا حواء ومن غيرى تسلب ُلب أفكارك

أنا فى النغم أوتارك 

أنا فى الصبح أنوارك 

أنا حواء وهل تعرف بأنى نبع أسرارك 

فلو نظرت الى النجوم ففى ضوء النجم سترانى 

وأن يومآ شعرت ببرد ففى دفء الشمس أحضانى 

وكل صوتآ يحلو أليك ستجده همسآ لكلامى 

مهما أدعيت وقولت أنى لا أبالى بيكى 

دقات قلبك تصرخ تنادى أنا أذوب فيكى 

فكفاك عندآ وكفاك بعدآ 

لا غيرى فى قلبك حبيبى 

ماذنبى ان كنت حواء وتقول كيدهم عظيم 

حبيبى ما هم بسواء وكيدى أليك شوقآ وحنين

أنا حواء وقلبى أليك مخلصآ وأمين 

وانتا حبى ونبضى وأراك تاج العاشقين

انا حواء ومن غيرى بقلبك تهدا وتستكين


ستجدنى عونآ من كل ضيق السنين 

ستجدنى فى الليل أقمارك 

فى طريقك نور مشوارك

ولن أكيد أليك كيدآ لأغوائك

وأن لم أثق أنى بقلبك ما طرقت على بابك 

هذا أنا وهذا انتا وأفعالك

تحبنى وتخاف منى الا تخجل من حالك 

أنا حواء وأعلنها أحبك بكل ما فينى 

الا تكن قويآ وبالحب تضاهينى 


بقلمى المتواضع

بسبوسة

هناك تعليق واحد:

  1. مبدعة كلامك دايما بيدخل قلبى بالتوفيق ويارب دايما فى احسن حال

    ردحذف

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate